fredag 23 december 2011

I Sala och tankar om allt möjligt

Så är det dan före doppare dan igen och jag kan glädja mig med att försäkringskassan beviljat pengar en månad till, det är som ni vet inte helt solklart i mitt liv....
Sala, drottning Christinas schackt

Vi är i Sala igen, ett Sala som var snöigt och fint när vi kom i går kväll, ett Sala som förbytts i ett töande och nu, klockan halv sex har förbytts i ett frysande helvete där man troligen kommer ådra sig en handledsfraktur innan allt är över.

Uppresan igår gick dock över förväntan, får säga att en läsplatta fastspänd i sätet, spelandes olika episoder ur Baby einstein is the shit alltså. Vi har aldrig haft en så lugn bilresa med lille herr Widar! Visst, lite skrik och gnäll, men annars, lek och stoj, 30 min sömn och lite dvd tittande gjorde att vi alla överlevde resan i ett hyggligt skick!

Det lugnet förbyttes dock i två timmars skrik mellan 01-03 i natt så vi var sjukt trötta i morse då Widar dessutom valde att kräkas upp frukosten...I övrigt verkar han frisk och busig, men det är som om han måste kräkas minst en gång om vi sover över någonstans...Orkar inte bli mer sjuk alltså! Funderar ibland om han markerar in revir med sina kräkningar, nä ska inte vara dum, men alla dessa kräkningar...hur orkar man? Nåja, blir en fråga för vår BVC sköterska som faktiskt är en rätt vettig människa, finns guldglimtar i vården också!

I dag har vi vimsat runt lite i Sala och jag kan precis som alla andra gånger konstatera att jag är glad över att Matte inte vill flytta hem till Sala för jag får  krypningar i kroppen varenda gång. Konstigt för Sala är ju inte sämre än någon annan liten håla, ort och jag vill ju inte bo i stan hela livet och det hade varit schysst att ha nära till Mattes släkt för Widars skull. Dessutom skulle vi ha råd med en hästgård i Sala, men seriöst, jag kan inte bo där. Nåja, samma tankar varje gång.
uttråkad widar som borde sova

Det är iallfall mysigt att Widar får träffa farmor, farfar, gammelfarmor och en massa andra goa människor som vill busa med honom! Får ibland dåligt samvete över att han är så långt från alla, men å andra sidan så bor vi ju iallafall inte i Australien eller något annat spännande land, det kunde vara värre alltså.

Imorgon blir det julfirande, julklappar och julklappsspel. Ser mest fram emot julmust och Kalle Anka som jag är förtjust i trots min höga ålder ;) I övrigt avskyr jag det mesta av julen och hade helst rest bort, det har sina skäl. Ska dock bli kul att se hur Widar hanterar eventuella tomtar mm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar