söndag 1 januari 2012

Sjuka, som vanligt

Har en gräslig inledning på 2012....
Pissväder och förkylda samtidigt som Widar är tokpigg och inte alls fattar varför hans trista föräldrar bara hänger i soffan och inte alls vill busa. Men vi mår rätt kasst trots att nyårsskålen bara bestod av Proviva blåbär. Hoppas ni har det roligare där ute och om ni har några bra tips på hur man håller sig frisk förutom vitaminer så säg till! Är absurt trött på att vara sjuk jämt!
så här trist tycker Widar det är när vi inte leker med honom

3 kommentarer:

  1. Byt land, här är myggbett det närmast vi kommer sjukdom sen oktober :)

    SvaraRadera
  2. Men era stackare!! Och då har Widar inte börjat på dagis än för då kommer det bli livat värre....not! Ni kommer stöta på sjukdommar ni inte viste fanns :(

    SvaraRadera
  3. Hej Bea,

    vad tråkigt att höra att ni är sjuka IGEN!

    Vitlökssaft är nåt jag dricker varje dag (därmed inte sagt att jag aldrig är sjuk) och ett medel som heter oscillococcinum (som jag köper på Scanfarma på Geijersgatan) tar jag varje gång jag börjar känna av en förkylning/influensa. Det och/eller ett medel som heter R1 (köpt på samma ställe) brukar stoppa de flesta flunsor och annat trökigt om jag får i mig dem i tid.

    Lycka till och kram på er!

    SvaraRadera