onsdag 14 mars 2012

39 graders feber förgyller INTE livet

I går eftermiddag började Widar få feber igen och efter en natt med hosta, snuva så är febern på 39 grader trots alvedon. För tillfället sover liten en orolig sömn efter sagoböcker, smoothie och klappa fint på kinden, mamma stund.

Han blir så oerhört liten när han är sjuk. Ska bli buren hela tiden och i morse var det bara pappa som dög. Han blev tvärarg när jag ville hålla honom och Matte skulle på toa osv. Inget är roligt, välling, gröt osv vägrar han äta så det blir diverse drycker. Hela tiden låter han aaaaaåååooo aaaaååååoooo kombinerat med snorande. Inte lätt att vara liten. Inte lätt att vara vuxen heller.

Vill ju bara att han ska må bra och vara frisk. Samt inte låta aaaaåååooo hela tiden, tänk er själva hela dagen med det ljudet, från sex på morgonen och jag skämtar inte. Han klarar lätt åtta timmar utan rast med det ljudet.

Min stora fråga, när i hela fridens namn ska vi bli friska i det här hemmet????! Ska det vara så här? En ledsen åring och två trötta föräldrar?Finns det ingen bakteriegräns? Nu är det dessutom bara en tidsfråga innan man själv är sjuk igen...och ja, vi äter frukt, vitaminer, använder tvål och vatten, alkogel osv, men inte 17 blir vi friskare för det. Jag orkar inte med fler sjukdomar, ever again...

3 kommentarer:

  1. Själv i min egna sjuka stund funderar jag på varför ingen har lust att komma på tricket att vi kan medicinera med immunförsvar? Det är ju liksom värt ett Nobelpris.

    SvaraRadera
  2. Hej! tänkte bara tipsa om att jag kör en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag:) Har även massa tävlingar med fina priser så gå in på min blogg och passa på att anmäl dig
    Om du inte vill ha såna här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas att du får en underbar vecka kram joanna:)
    Ps. länkar till tävlingen finns i bloggens vänsterspalt men kolla så du anmäler dig till en aktuell tävling då dagens blogg pågår varje dag:)

    SvaraRadera
  3. Usch.. stackare! Jag hoppas verkligen att ni blir friska allihop snart =) kram

    SvaraRadera