fredag 9 mars 2012

Det orangea pensionskuvertet eller vem ska försörja mig?

hm, vad står det här...

äh, vi slänger det
Så igår kom det årliga orangea kuvertet från pensionsmyndigheten och vi kan konstatera att jag antagligen kommer bli en fattigpensionär och Widar ogillade infon så mycket att han slängde det på golvet. Eller så blev han sur för att jag upplyste honom om att han kommer få försörja sin mor i minst lika många år som vi försörjer honom....

Har ni koll på era pensionspengar? Jag undrar om det finns några pengar kvar när man ska gå i pension? Å andra sidan, ska vi jobba till vi är 75 så lär man väl hinna dö först...

Sparar dock,vad gör man inte för att dra in vuxenpoäng?! Kan konstatera att jag behöver jobba mycket och välbetalt om pensionen ska försörja mig...hm, man kanske ska ha fler barn så Widar inte ensam behöver sörja för sin far och mor på ålderns höst?

2 kommentarer:

  1. Alltid lika deprimerande info, det är brast spara, men vem vet om man lever då?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte änns öppnat mitt kuvert än :(
    Den läsningen brukar ha en tendens att göra en rysligt deppig!!
    Nä det kommer bli fattighuset för mig!

    SvaraRadera