torsdag 26 april 2012

febermorgon

Ja, men så kul, vi är sjuka, igen...jag känner mig halvrisig, är väl bara en tidsfråga innan jag får Widars dunderförkylning med snor i läskiga färger. Så äckligt.

I morse vaknade han dessutom med feber så det var bara att ringa förskolan och konstatera att vi är sjuka igen. Fick veta att flera föräldrar ringt in sina barn sjuka med feber på morgonen så vi var inte ensamma. Men för jösse namn, det måste ju ta slut snart eller?

Men tydligen kan det vara så här enligt BVC och vårdcentralen, men det är ju absurt. Hosta, förkylning, feber och kräkningar går runt runt runt. Pratar man med folk så skrockar de och säger leende att Widar kommer få ett toppenimmunförsvar när han blir stor. Ja, men tjena, det har jag hört sedan han började bli sjuk som sex månaders bebis....

Idag blir det lugnt, eller ja så lugnt man kan ha det med en nästan tvåårig kille som klättrar på väggarna efter ett tag och dessutom blir gnällig och arg av att han inte orkar busa som vanligt. Tålamod främjas inte av baciller och virus. Skulle ha klättrat på förmiddagen idag, men det blev inställt liksom ett annat möte. Ser fram emot att vakna upp med Widars förkylning inom nåt dygn, lär knappast klara mig då han nyst och hostat mig i ansiktet...då hjälper tvål och handsprit dåligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar