lördag 21 april 2012

Lördagsmorgon eller var får barn sin energi ifrån?

Morgonen börjar med att en morgonpigg Widar petar mig på ögat klockan sex på morgonen. Det är ju också ett uppvaknande....jisses alltså. Försökte föreslå att vi skulle mysa i sängen, men det förslaget föll ej i god jord, bara att kliva upp. Tidigt uppvaknande innebär dessvärre inte att vi sovit hela natten.

Nu är Widar full med spring i benen så vi måste ut och göra något samtidigt som solen håller på att försvinna bakom tjocka moln i Göteborg. Vi kommer dessvärre inte på något jättekul att göra. Är inte pigg på 2 tim i en sandlåda eller att vara på Plikta som är full med folk på helgerna.

Men ute behöver vi vara och gärna där man kan upptäcka saker och springa. Helst hade jag nog egentligen bara gått och lagt mig, trött, ont i huvudet och kroppen. Är som om man konstant släpar runt på virus i kroppen.

Jag kan seriöst undra hur mycket energi barn har i sin kropp egentligen och varför inte föräldrar också får del av den? När jag föreslår Widar att vi ska vila stirrar han vanligtvis på mig och springer iväg alt hämtar en leksak och uppmanar mig bestämt att leka...

Nåja, nu ska vi ut i världen och se vad vi hittar...Ha det gott därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar