lördag 28 april 2012

Nya skor, men vems är de?

För nån vecka sedan köpte jag ett par skor på Din sko, ett par roliga vår och sommarskor som funkar både till jeans och klänning. Dessutom väldigt lätta att gå i, har harvat runt så mycket i kängor och gympadojjor så det känns lite ovant med klack. Skumt att jag kunnat jobba i högklackat i baren, springa i stilettklackar osv och nu är ovan i ett par mellanhöga klackar. Får skylla på att jag gick omkull med en häst för flera år sedan och inte hann helt undan, följden blev en krossad vänsterfot som nu inte går att få ner i decimeterhöga klackar....

 Widar är inne i en period av att prova skor, ta av och på i bästa kan-själv-anda. Han noterade så klart att det stod några spännande turkosa skor i hallen och de måste man ju pröva. Försökte förklara att de var alldeles för stora och höga, men han gav sig inte. Allt ska provas...
Efter flera försök så kom han fram till att det var nog mammas skor och bar fram dem till mig med uppmaningen att jag skulle ta på mig dem. Tossen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar