lördag 19 maj 2012

Vilken flopp...

Ni som känner mig vet att jag brukar sälja saker på barnloppisar och marknader. Något jag knappt gjort innan Widar kom in i våra liv. Vanligtvis brukar det gå över förväntan och därför var jag lite peppad inför lördagens loppis på Kulturhuset Kåken.

Jag och Linda bokade bord för ett bra tag sedan och igår så rensade jag och Matte i förrådet. Vi fick ihop porslin, böcker, kläder, barnkläder, leksaker, prydnadssaker, ljudböcker, skor osv. helt ok grejer och allt till salu väldigt billigt. Så med ett rejält lass åkte vi till Härlanda och mötte upp Linda och Jonas för att sälja järnet. Men ack vad vi bedrog oss.
Widar och Matte packar upp!
Kolla hur Widar tar i!

Widar var helt fascinerad
 Väldigt lite folk och inte mycket handlande. Människor som ansåg att 15 kr för en nästan oanvänd polarn och pyret tröja var för dyrt osv. Å andra sidan kanske det var mycket folk för att vara den här loppisen, det vet jag inte, men de flesta som sålde något fick åka hem med en massa saker kvar. Är väl säkert fel att jämföra med bakluckeloppisen på Slottsskogsvallen osv.
Linda sålde sina
drömmars Pippi

Mycket prylar

trög försäljning


 Men det var trist, bordet kostade 150 kr och totalt sålde jag för 300kr. Efter 4 tim kom regnet och då packade vi ihop och åkte hem.

Jag och Linda fick en del skratt i allafall. Widar hade kul och Matte fick släpa en massa. På lördag är det stora gatuloppisen i Majorna, då försöker vi igen, annars blir det välgörenhet och återvinning för sakerna. Blev helgens flopp, hade tänkt att dra in lite pengar som vi kunde hitta på nåt kul för...så här dåligt går det aldrig i Lyxfällan ju, de säljer ju för tusenlappar...

1 kommentar:

  1. Välgörenhet, finns det nåt värre?
    Nej, det är svårt att finna.

    -Ytlig välgörenhet är som att tända rökelse vid samhällets smutsiga kloakutlopp./Ellen Key

    SvaraRadera