tisdag 19 juni 2012

feberyriga älvor och hästar i norge



Alltså jag orkar inte vara sjuk mer. Widar är tack och lov i betydligt bättre skick, feberfri osv så han testar dagis några tim medan Matte jobbar.

Jag är ett annat kapitel. Natten var vidrig. Frossa så jag höll på att kräkas för att i nästa stund svettas ihjäl. Ständiga uppvaknanden och glidningar mellan sömn och verklighet. Har varit i ett feberyrt Norge och sett älvor och hästar klättra ner från bergssidorna för att i nästa stund vakna av Widars skrik.


Vaknat upp och varit törstig, velat dricka, men inte kunnat svälja, tvingat i mig alvedon, slumrat till, fastnat i en mardröm och så har det fortsatt. Först framåt morgonen somnar man utmattad och sedan är det ju dags att gå upp.

Jag avskyr verkligen att vara sjuk och sedan Widar kom är vi sjuka jämt. Matte klarar sig nästan jämt, men jag och Widar är sjuka som attan stup i kvarten. Är så trött på det och jag vet inte vad vi ska göra för att ändra det. Borde vi inte vara extremimmuna snart eller?

Mest fundersam i morse var jag dock över huruvida hästar kan klättra runt med älvor i just Norge, vad i hela fridens namn gjorde jag i Norge??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar