lördag 30 juni 2012

Inställda helgplaner

guldklänning från
HMs rea 74.50kr
Efter en riktig sjuknatt avbokade jag helgplanerna i morse. Kan inte sätta en tokfebrig matt liten kille i bilen och åka flera timmar till lek och bus.

Jag blir så trött på detta ständiga sjukande. Blir en sväng till vårdcentralen, det måste vara mer än virus alltså. Nu sover liten äntligen lite efter kruppandning, feberkräk och feberfrossa. Får tack och lov i liten lite vätska och lite yoghurt.

Så trist, skulle blivit bus, bad i Viken, grillning och utgång i guldklänning (se bild) i helgen. Men det får väl bli en annan gång. Mattes semester börjar nu också så det är en rätt trist början, men vad ska man göra?

jag saknar min friska
glada buskille
Kan bara hoppas på att vi blir friska nu när vi har ledigt från dagis och jobb. Mitt halsont växer också, frågan är om inte våra virus/bakterier bara går emellan oss? Så märkligt att Matte klarar sig hela tiden.

Vet inte riktigt vad vi ska göra idag? Ingen orkar väl så mycket efter natten, men det är så absurt tråkigt att bara hänga hemma. I Undenäs, dit vi skulle var det strålande sol, i götet är det gråare än grått. Vi lär väl ligga i soffan och se Timmy Lamm, läsa Alfons och Barnharen och försöka sova. Om någon vet hur man blir frisk och förblir frisk forever så maila! Om vi inte redan testat det så gör vi ett försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar