torsdag 28 juni 2012

torsdagen i virusvardagen

Vi är sjuka som vanligt. Meningslös dag. Jag och Widar klarade av marte meo filmningen, kändes som om vi inte kunde avboka för fjärde gången på grund av sjukdom. Det tog dessutom bara några minuter och lyckades tajma en alvedonpigg lillkille. 

Febern är oftast lite bättre på dan för att sen rusa upp på kvällen/natten. Hans hosta är också värre och mitt halsont är tillbaka. Ber seriöst till nån makt att vi får vara friska nu medan dagis håller sommarstängt. 

Jag begriper inte hur man kan vara sjuk hela tiden, jag är så oerhört trött på det och det är nog liten också. Matte klarar ju sig märkligt nog trots att det är jag och inte han som äter vitaminer. Hans vitaminer står bara i skåpet...

Vill att vi ska vara friska, ska ju busa med vänner i helgen och till syrran och hennes familj i början av veckan och jag vill verkligen inte avboka på grund av sjukdom, igen. Nåja, får bli en tidig kväll, Widar lär väl vakna en massa pga hostan och febern och ja, vi har träffat doktorn, det är virus from hell som vi umgås med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar