torsdag 5 juli 2012

Torsdag

Tumstocken fram

Mäta...hm stooor
 Torsdagen blev en lugn historia. Jag vaknade med huvudvärk, Widar vaknade och gallskrek, asförbannad och ledsen och en stund senare kom Matte upp. Widar hade såklart feber och var helt ur gängorna så bad och utflykter ströks omgående.

jag vilade på altanen

medan Widar visade hur man
hamrade och spikade

han borrade koncentrerat

och gav Matte bygganvisningar
 Det blev häng på gården och inne medan jag var på Marte meo återkoppling och fick lite positiv boost. Sista återkopplingen nu förutom höstens uppföljning. Har varit bra faktiskt även om man är oerhört självkritisk. Åkte hem med ännu värre huvudvärk så jag och Widar sov lunch. Hjälpte på Widars humör, men inte min huvudvärk och trötthet. Är så oerhört trött hela tiden. Trött och låg.
glädjen var stor när han fick hjälpa
till på riktigt

sen blev det käk, fetaoströra,
tomat och mozzarellasallad,
grillat och klyftpotatis
 Hela eftermiddagen hängde vi på gården i en mulen, kvalmig fuktig luftmatta. Widar fick hjälpa Matte att bygga altan vilket han fullständigt älskar och jag låg mest och tittade på. Sen grillade vi lite innan vi fick ångra den för långa lunchsömnen. Tog nästan två tim innan Widar somnade trots att han var trött och själv visade att han ville lägga sig. Antar att lunchsömnen kommer att försvinna så fort vi är friska, är omöjligt att lägga honom annars.
mums tyckte vi, sådär
tyckte Widar

inte ens jordgubbarna åt han
trots att han älskar dem...

men såpbubbelbuset roade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar