torsdag 23 augusti 2012

Att kunna andas fritt och märkligt växande

buskille

Torsdagen kom och gick med åskluft, moln och regn. Tyvärr ingen åska för med den huvudvärk jag har hade det behövts ett rejält åskväder. Kan längta efter det.

Så länge jag inte behöver oroa mig för att det ska slå ner och drabba djur och ungar som man alltid oroade sig för på landet, så tycker jag om åskan. 

 Absolut häftigast är att sitta skyddat och se ut över havet medan det blixtrar för fullt. Blir inte ofta dock. Men då märker man av elementens krafter. Sedan finns det väl knappt skönare luft än efter ett åskväder och trycket lättar och man kan andas igen?! Det är som de där klara krispiga höstdagarna som man kan uppleva om hösten, när luften är klar och hög. Älskar det. Att kunna andas!

himmelen idag
Har saknat den känslan medan jag mått kasst, då kan man inte andas så. Man får liksom inte tillräckligt med luft eller så är det kanske så att man liksom är så inne i sin bubbla att man inte kan andas fritt, inte kan känna och uppleva fullt ut.

Ni märker hur jag far iväg, haha, skulle skriva om torsdagen som varit rätt händelselös. Widar är sjuk igen och hade en dålig dag på dagis till han kom hem och den dåliga dagen fortsatte med att han ramlade på lilla Blå och sen höll på att sparka ut mina tänder. Ingen bra dag för någon av oss, vi var rätt låga när Matte kom hem.

Men förhoppningsvis blir morgondagen och helgen roligare även om den inte blir så kul som om J med familj kommit som planerat. Men min arma kompis lider av sviterna av hjärnhinneinflammation orsakad av virus och är fortfarande sjukskriven. Antar att vi måste leta skor och regnstövlar till Widar då hans tår växt den här veckan.
Widarbus

Ja, ni läste rätt, trots att han matvägrar både hemma och på dagis varannan dag så växer han just nu och det är armarna och fötterna som växt typ de sista två veckorna. Helskumt, för en månad sedan var inget för litet, nu håller allt på att bli för litet.

Skumt, tycker jag borde kunna titta på honom och liksom se hur han växer framför mig , ungefär som när de filmar blommor i slow motion osv ni vet. Men jag ser inte ett jota, men alla tröjärmar ser ut som vi tvättat dem i 90 graders tvätt....Undrar stilla om han får växtvärk i tårna? Eller handlederna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar