fredag 31 augusti 2012

Mat.se kan det vara något att testa kanske?

Allt fler testar olika matkassar, hemkörning osv, men vi har inte gjort det ännu. Brukar handla på ICA som ligger nära till och har allt vi behöver och det är alltid fräscht. Ibland blir det en tur till Saluhallen eller andra butiker och har man lite flyt får vi en del vilt av vänner som jagar.

olika matkassar i sajberrymden
Men hur man än gör så hamnar man alltid i att man efter ettt tag bara gör samma rätter och det blir outsägligt tråkigt. Mat ska ju inte vara tråkigt egentligen eller hur?

Tycker de flesta matkassar är lite dyra plus att man kan inte klicka hem de andra varorna behöver. Sedan gillar jag inte att binda mig på olika abonnemang. Men det som är bra med matkassar är att de är kopplade till recept, nya recept =ny inspiration och man kan inte impuls handla på samma sätt som annars.

Men jag är enligt en del andra (sambo, syskon, vänner) lite kräsen med vad jag äter och jag tycker jämt det finns en del mindre goda recept på matkassarnas recept. Men så här om dagen såg jag Mat.se vars reklam åker spårvagn här i stan. Blev nyfiken och kollade in sidan och hittade 3000 recept, två olika matkassar plus att man kan klicka hem allt ifrån Widars kvällsvälling, mat och huvudvärkstabletter.

Mat.se har fri frakt och enda haken att man måste handla för minst 500 kr. Men det gör man ju lätt när man är familj och ska ha en veckans mat mm. Det verkar väldigt bra. Priserna ter sig som i en vanlig affär, det ser helt ok ut. Men frågan är om det är så bra som det verkar? Har någon testat?

Än så länge har de bara hemkörning i Göteborg och kranskommunerna. Men jag gillar att man kan skapa en veckomeny utifrån kockens förslag, klicka hem varorna och få de levererade dagen efter. Dock är jag en sån som alltid vill känna på frukten och grönsakerna så det får jag väl testa först.

Innan jag mådde dåligt var det helt ok att handla, men nu får ofta Matte göra det. Blir astressad när vi åker alla tre och affären är full med folk. Så göra veckomeny och handla via nätet kanske kan vara bra?
Blir ni nyfikna kan ni kolla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar