onsdag 28 november 2012

Blev inte La vie est belle....

Lancome La vie est Belle
525 kr från tex Kicks
Sedan jag blev gravid för en halv evighet sedan har jag varit nästan överkänslig mot starka dofter. Har varit känslig för det innan men under och efter graviditeten blev det betydligt värre. Här hemma är det sedan länge parfymfria produkter som gäller på tvätt osv.

Kan använda minimalt med parfym, blir det på nåt sätt för mycket kommer huvudvärken, illamåendet och det som verkade vara en fin doft förvandlas till en stank. Lite trist och stundtals förbannat jobbigt eftersom människor och miljöer ofta luktar/doftar/stinker hur mycket som helst. Att ta spårvagnen kan mycket väl rendera i en promenad för att man blir seriöst illamående av alla lukter. 

På sistone har jag ändå tänkt att det vore perfekt att önska sig parfym i julklapp så idag testade jag Lancomes nya. Ni vet, den som Julia Roberts gör reklam för. Gillade namnet, utformningen och jag tänkte att den inte verkade så stark. Så jag testade ett litet test idag och det gick ju inte alls. Huvudvärk och illamående, allt av en liten dusch på handleden. Det som luktade gott och inte så starkt, funkade inte alls på min hud och i mitt luktsinne. Trist, verkligen trist. Det hade varit en fin julklapp. Så det är ett tips på en julklapp till någon som tål dofter!

1 kommentar:

  1. Förstår dig Bea. Det är såå frustrerande att inte människor i ens omgivning kan ha förståelse att det de tycker luktar gott, orsakar ett rent helvete för andra!!
    Jag tänker alltid två gånger numera, innan jag sprejar mig med EN spray. I nacken. Under håret. Aldrig parfym när jag ska dansa. Inte när jag ska stå och sjunga en längre stund (kan bli rätt trångt i en kör). Och absolut inte om jag ska på en bussresa. Hur gott jag än tycker jag luktar, så vet jag att det kanske förstör hela dan för någon annan. Vet ju själv hur det är. :(
    Igår gick jag förbi en anställd på en matbutik som höll på att plocka upp varor. Han stank så gräsligt av svett, att jag fick hålla andan tills jag valt vad jag skulle ha. Sen fick jag gå med högröda kinder (höll fortfarande andan) och en lätt vimmelkantig känsla på snabba fötter mot kassan. HUR kan man undlåta att upplysa en kollega om att det inte fungerar att jobba i butik med sådan odör??!

    Kramen på dig och hoppas att du hittar nån doft som passar dig till slut.

    SvaraRadera