fredag 9 november 2012

Fredagen kom och gick och tankarna med

Lilla liten som blivit stor
Liten har inte varit helt kry idag heller även om han mår bättre än i går. Vi har iallafall mest hängt hemma, lekt och vilat, kollat på film och snickrat och allt annat man kan orka med när man är två år och förkyld.

Imorgon får han rasa av sig ordentligt igen, innan han river lägenheten! Får lekbesök imorgon så det blir fint. Men det är en konstig förkylning för att efter ha känt mig lite kryar några dagar har jag ikväll ont i halsen igen...hur kul är det liksom? Hoppas att det är borta imorgon.

Har inte fått så mycket vettigt gjort. Mest brottats med ångest och värdelöshetskänslor. Det som gör det svårt att gå och lägga sig och sova. Att ligga och stirra i taket i timmar är ingen höjdare, särskilt inte om både Matte och Widar sover vilket de ju oftast gör. Fast Widar är rätt mycket vaken också. Men mest tror jag han är det för han vill gå upp och snickra =)... Tänk vad skönt det måste vara att vara liten och bara kunna sluta ögonen och somna! Han kan se så lugn ut när han sover, så liten och ändå lugn och trygg. Jag hoppas det aldrig försvinner, att han kan sova gott alltid när han sover.

Ibland förundras jag över hur dagarna rusar. Hur veckorna passerar och går mig förbi. Blir så oerhört trött och kan ändå inte sova. Fast jag vill sova, sova i flera dagar. Att tiden bara går, vare sig man vill eller inte, vare sig man är med eller inte. Fredag kväll igen och snart är 2012 slut och vad ska man egentligen säga om det? Får väl se hur spännande årskrönikan blir...

Ikväll är jag iallafall glad att de hittade den försvunna 9-åringen i Örgryte och jag hoppas verkligen att det inte hänt henne en massa sjuka grejer medan hon varit borta. Skumt att en 9åring kan vara försvunnen från skolan utan att man kollar upp det! Tur att hon är tillbaka iallafall! Kan bara ana fasan hos föräldrarna, skulle bli helt förstörd om liten råkade ut för något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar