torsdag 22 november 2012

Julklappshysteri

vi drog ett djupt andetag innan vi
gick in i kaoset
Sicken pärs. Jag och syrran och en massa andra julklappsshoppare på Gekås i kväll. Men nu är äntligen så gott som alla julklappar och diverse presenter inköpta och jag och syrran ska ha en slå in julklappar kväll i december. Att slå in och ge julklappar är det roligaste. Ska nog lacka klapparna i år! Har inte gjort det på hur många år som helst.

I år kommer vi fira jul på gotland hos syrran och hennes familj och hennes sambos familj och släkt. Mysigast kommer det vara att ha julfrukost på logen och mysa framför brasan på julaftonskvällen. Widar pratar redan om att han ska leka hopplaleken med kissekatterna (Alfons gör det med sin katt) och att han ska vattna hästarna och SNICKRA. På gotland kan man snickra hur mycket som helst, eller ja det är så han minns sommarens gotlandsdagar. Vi snickrade varje dag, han kom upp vid sju på morgonen och ville snickra. Har shoppat en del snickarsaker på Gekås så liten lär bli glad.

Men det är inte lätt det här med julklappar...Det är syskon, syskonbarn, kusiner och sysslingar och hur 17 ska man få ordning på vad alla kan tänkas vilja ha? Men jag tror att jag och syrran lyckades hyggligt! =) Känns helt absurt, brukar ju fixa julklapparna de sista dagarna innan jul och nu är det snart klart, flera veckor för tidigt. Matte vet jag redan vad han ska få så ja, kan nog ta det lugnt resten av året!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar