torsdag 8 november 2012

Torsdagsutbrott och lite sambotid

Torsdagen har inte börjat på nåt lysande sätt. Liten har snuva, lite feber och nada tålamod vilket uttrycks i utbrott stup i kvarten då han trots sitt mående vill snickra, flyga helikopter, måla, busa, använda iphonen osv.

Man skulle kunna tro att vi skulle ha det lugnt och mysa, killen är ju sjuk, men jisses bara pusselbitarna inte passar (för att han med tvång försöker trycka fast Bamses nos på en apa) får han totalt utbrott. Sicken pärs.

Det är skruvar som inte passar, penslar som målar fel, vattenflaskor som välter, snuva som rinner och saker som flyger när liten får utbrott. Kan lugnt säga att jag längtar till att syrran kommer över och leker med honom några timmar medan jag och Matte ska ha lite sambotid. Vi ska ta en middag och bio, nästan lite dejtvarning!

Ska bli mysigt och skönt även om jag är trött som 17 efter en natt med litens hostattacker och min egna snuva. Ute är det helgrått så jag skippade att gå upp tidigt och fota, hoppas på någon ok dag under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar