onsdag 6 mars 2013

Vackert i Sala

I helgen var vi i Sala hos Mattes familj och släkt och jag är inte jätteförtjust i Sala. Inte för att Sala gjort mig något egentligen, väcker väl bara avskyn och ångesten från uppväxten i diverse småorter där alla har koll på allt och alla och tillvaron känns meningslös. Handlar väl egentligen mer om mina egna upplevelser än orterna och det lär krocka fint när jag väl flyttar ut på landet och måste hantera småortens verklighet. Men hur det än är så finns det såklart fina platser i Sala som all annanstans.

Gillar att gå uppe vid gruvan och känna historien, gillar loppisarna, delar av stadsparken även om jag inte är lika imponerad av lekparken som alla andra tycks vara. Sedan gillar jag naturen och ljuset vid Måns Ols även om jag blev vansinnig i somras när Widar blev getingstucken där. I lördags tog jag en sväng till Måns Ols när solen höll på att gå ner. Isen låg över sjön, folk pimplade och åkte långfärdsskridskor och från fikastället strömmade First aid kit ur högtalarna. Här är några av korten, helt oredigerade men ändå fina.


restaurangen
   
pimplare

badplatsen


 
så fint!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar