lördag 27 april 2013

Sjuka, som vanligt och barndomens tv-utbud

Hade en del planer för helgen, men dessa tog abrupt slut då liten kräktes ner soffan, pyjamasen och en del annat i morse. Trodde vi var förbi detta då han varit kry de sista dygnen, men icke.

fåret shaun =)
Idag har det varit en liten ynklig liten som kollat på ett Fåret shaun-maraton och försökt få i sig lite mat och dryck. Är rädd att han tappat en del vikt den här veckan för det är inte särskilt mycket han fått i sig sedan i tisdags och han är ju redan smal, lilla tossen.

Fragglarna
I allafall så har jag och Matte också varit hemma, Matte har slipat föreningens sommarmöbler och fixat käk, jag har kollat in världscupen i dressyr och hållit liten i handen medan vi sett på Shaun och disneykanalen. Är seriöst trött på disneykanalen och nickelodeon och nickelodeon junior.

Annat var det på min tid, vi såg barnprogram en gång per kväll och om man bortser från fruktansvärda Vilse i pannkakan (gav mig mardrömmar) så minns jag Lillstrumpa och syster Yster, Dr Snuggels, Fraglarna, Tårtan, Bebbes sagostund (rätt rubbat egentligen, en vuxen gubbe leker med dockor som går på toa), Fablernas värld med depressiva vargen Pentti (min favvo), Drutten och Gena (älskade dem), Från A till Ö och så ninnanana Boktipset. Det var tider det gott folk! Kolla länkarna Fablernas världFrån A till Ö,Dr SnugglesFragglarna, finns mer på youtube såklart. Självklart var allt bättre förr...*s*
fablernas värld

Det slår helt klart Dora, specialagent Ozo, supertrion, Djungelhjul, Umizoomi, Jake och piraterna osv. Blir så trött på deras jobbiga jinglar och meningslösa, och överlag sterotypiska historier.

Nåja, blir inte så mycket sånt för Widar, men dagar som idag när liten inte ens orkar snickra och leka med sina verktyg så får han överdosera barnprogram.
UMIZOOMI BILDER
Team Umi zoomi

Har försökt intressera honom för diverse klipp av mina gamla favvoprogram, men dem ratar han solklart. De enda program som vi gillar båda två är fåret Shaun, Timmy Lamm och Bikupan.

Inte ville han se världscupen heller barnet mitt...Försökte övertyga honom om att det var kul, bra, roligt och hästar, men han bara sa att det var tråkigt...

Går sådär att göra hästkille av honom, typ inte alls...Till skillnad från kusin Molly som är seriöst hästgalen och påminner om min lillasyrra Ronija som var helt hästgalen som liten. Världscupen var iallafall kul, flera fina ritter och svenskan Tinne Wilhelmsson-Silfvén kom fyra, inte illa alls!

Tinne Vilhelmsson-Silfvén och Don Auriello
bild från google, www.horsetalk.co.nz
Nu ikväll mår iallafall liten lite bättre så nu är det bara för oss vuxna att invänta våra kräkstunder...suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar