torsdag 20 juni 2013

Sommarfest på förskolan =)

 I tisdags var det sommaravslutning på förskolan. 22 barn och ett gäng föräldrar, pedagoger och en grill som hade för lite grillkol, ballonger, saft, kvällssol, myggor, blommor och lite test av delar av nya gården samt en uppgrävd sandlåda!

Widar tyckte det var helkonstigt att gå till förskolan vid halv fem för att grilla korv, men väl där hade han så fullt upp med kompisar, fota och visa mig olika delar som blivit klart på gården så tiden rusade iväg.

Det är rätt härligt att se hans värld och det är skumt att alla barnen vet att jag är Widars mamma när jag inte alltid vet vad alla heter, än mindre vad alla föräldrar heter. Stoltast var nog Widar över att få låna vår lilla kamera och gå runt och fota och visa hur man gjorde. Ibland är han så lillgammal =)
i brist på en ny sandlåda grävdes det vid klätterställningen. Efter sommaren kommer gården vara helt klart och det ser ut att bli riktigt bra och spännande för ungarna!
 
min underbara gounge!

Widar och vansinnigt söta Viggo gräver

jag hade på Widars uppmaning tagit med våra sista bakta bullar och gissa om man blev poppis. Bla mumsade Carl och Widar tillsammans
 
fotokillen

fota dig mamma....stilla sa killen för att sen yla nej när jag ville fota honom
 
lite lekhäng innan alla barn blev trötta och började freaka ur

ballonger är en go feeling
 
Widar och Carl hann med lite bus innan vi drog hem

när vi gick hem passerade vi framsidan av gården med den stooora grävarna som hade grävt upp hela sandlådan. Tokigt va mamma sa Widar och stod och kollade en stund innan jag försäkrade honom att det kommer bli en nya sandlåda mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar