tisdag 27 augusti 2013

apropå sömn....

Seems fitting at the moment:)
Hittade den här bilden när jag googlade på småbarnsföräldrar och sömnbrist...

jisses kunde lika gärna varit en bild på Widar. Visserligen sov han sin fjärde hela natt härom natten (japp 4 hela nätter dvs från 20.00-05.00 sedan han föddes för 3 år sen), men nu är det som vanligt. Han vaknar mellan 3-10 ggr per natt och ibland blir jag så förbenat trött på det.

Lägg därtill att han har perioder av nattskräck då jag anar att ingen i vår trappuppgång får sova eftersom han skriker och ylar helt skräckslagen och försöker man lugna honom och hålla om honom så slåss han för sitt liv för att sedan plötsligt somna igen...

Men den här bilden fick mig ändå att le mitt i tröttheten, antar att det var de här instruktionerna Widar läste istället för de om bebisar som sover i timtal och hela nätter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar