söndag 11 augusti 2013

Julikväll vid Måns Ols

så stilla och spegelblankt
 Jag är väl inte världens största fan av Sala. Är snarare rätt nöjd med att Matte inte har någon längtan efter att flytta hem till Sala, även om det finns familj och släkt där. Men en av de platser jag gillar, ja det gör ju många, är att gå vid Måns Ols och fota. De senaste gångerna vi har varit i Sala har jag åkt dit själv på kvällen och fotat. Det har varit vinter och is, höst och dis och nu en magisk sommarkväll. När solen gick ner förvandlades vattnet till flytande guld, det var varmt, stilla och myggfritt. Att sitta på en av bryggorna och fota är en stunds total närvaro i livet.
solen på väg ner

spegelblankt


några ekor var ute på sjön och det blev nog lite fisk

siluette

stilla

guld

änder på väg
 
ett favvokort

de är mitt i solnedgången
 De två sista korten är mina favoriter. Stod och väntade på att de skulle ro lite framåt så de hamnade rätt och sen var det bara att fota =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar