lördag 10 augusti 2013

Sökes: Härliga tyger av Anna-Lena Emdén

Har hittat några favoriter när det gäller gamla tyger och tryck. Dessvärre är jag inte ensam om att gilla dem, men jag tänkte köra en liten chansning och kolla om någon jag känner har dessa gamla godingar liggande i nån hylla, vind, låda etc. Om ni inte vill ha dem tar jag dem gärna, om ni vill ha en slant eller ett uppsytt barnplagg i byte så går det också att fixa. Förutom dessa favvisar så är blommiga och galna tryck på tyger, gamla påslakan och gardiner också välkomna. Från 60-, 70- och 80-talet. Så om ni ändå ska rensa och slänga så kan ni alltid hinta lite! Blir finfint att sy små barnklänningar, pösbyxor och skjortor av alla gamla dammsamlare!
Blå himmel design Anna-Lena Emdén
det här trycket hade jag på mitt älsklingspåslakan när jag var pytteliten
Skillingaryd design Ann-Marie Netterdag 70 tal
Skillingaryd design Anna-Lena Emdén 70-tal

Blomma design Anna-Lena Emdén 1975 för Ikea
detta hade vi också som påslakan när jag var liten, long time ago
barnmönster design Anna-Lena Emdén 1975
Anna-Lena Emdén IKEA 1980
Rurik Ikea 1980 Anna-Lena Emden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar