fredag 29 november 2013

friday och knasiga värden

Äntligen fredag efter en lång vecka med en massa ups and downs. Nu blir det iallafall helg och ikväll kommer ena syrran! Hon ska ta hand om Widar mellan lördag och söndag medan jag och Matte har ett lugnt dygn på Särö spa. Dagen har gått rätt fort så här långt. Medan Matte lämnade liten var jag på fredagsmöte med AF mfl och sedan blev det en sväng till Sahlgrenska där mitt tryck gått upp igen och det blev tillägg i medicinlistan och jag fick lite åthutning om att VILA, inte stressa....

Troligtvis så är ju mitt mående en faktor till att trycket ballar ur också. Ska dessutom gå igenom ett ultraljud till och sen får vi se. Balanserar hela tiden på gränsen till inläggning så det var skönt att få gå därifrån. Vet liksom inte vad jag ska göra för att få ordning på det. 

Har vissa avvikelser på värden i kroppen, men inget jättefarligt, men ändå så går varken puls eller tryck ner ordentligt ens när jag sover och de värden jag har nu har jag ju trots mediciner sedan augusti. Sålunda borde kroppen bättrat sig, men det är segt. Inte blir det bättre av att jag har yrsel, huvudvärk, andfåddhet och en trötthet som är enorm. Det är dessutom svårt att utröna exakt vad som är mediciner, biverkningar och sjukdomssymtom...

Men nu blir det iallafall helgmys med familjen och syrran, sen spa och vila och nästa vecka har jag en inbokad jobbintervju. Så spännande! Är oerhört trött på AF tjafset, ska skriva något om det senare om jag orkar. Ni anar inte hur galet det ser ut i de verksamheter som jag är i. Snacka om förvaring och att snygga till statistiken...Men jag söker intressanta behandlingsjobb och hoppas på tur! Trots att det är slutet av budgetåret så kommer det ut lite spännande tjänster även om de mest spännande ofta ligger i Stockholm...*muttrar*

Ska strax hämta liten, älskade lillungen! När man har fokus på honom kan man skuffa undan mycket av kaoset i huvudet och det är bra! Fredag är bra även om det är tokgrått ute. Ha det fint där ute gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar