fredag 1 november 2013

Om exakt två månader...

...ligger hela vår familj på stranden i Khao Lak. Fyra år sedan sist och precis som då åker vi med goa vänner från Västerås och en familj som är vänner med dem. Galet, fyra år sedan vi reste någonstans, förr reste vi en hel del men då jobbade vi båda och hade inga direkta utgifter mer än boende, mat och csn-lån.Vi lämnar Sverige på nyårsafton och hoppas på sol, lugn och ro, go mat och en massa bad. Widar älskar ju att bada så det lär bli en hit! Hoppas bara att det inte drar in en ny tsunami, inte utan att det finns ett visst obehag inför var man vistas. Sedan är jag alltid kluven inför de baksidor som finns i ett land som Thailand, det är inte helt okomplicerat.
hängmattorna på stranden när vi var där 2009
För egen del hade jag hellre åkt till Nya zeeland, men det blir en annan gång. Att bila Nya zeeland runt med ett barn som avskyr att åka långt i bilen är ingen hit. Men det är dyrt att resa som familj, att back packa och bo för en hundring per natt och ta dagen som den kommer funkar inte riktigt när man har småbarn och en bekväm sambo som vill bo på vettigt hotell och jag får hålla med. Men då kostar det och det tar tid att få ihop ekonomin när man inte jobbar. Hoppas innerligt att jag landar nåt av jobben jag sökt så att jag kan komma hem i slutet av januari och börja jobba!

melonshake, väldigt gott

jagar som alltid solnedgången

ute vid similian islands,

hoppe ska så klart följa med, ska bara försöka
få honom låta bli ölen,
han blir rätt jobbig när han dricker

stranden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar