onsdag 4 december 2013

Need, read, want, wear

jul
På flera bloggar och även på pintarest så har jag på flera ställen sett att man kan ge bort julklappar indelat i want, wear, need och read vilket jag tycker verkar helschysst. Alltså sånt som man vill ha, kläder, behöver och läsa. Oftast verkar det användas till vad man ger barn, men det funkar ju egentligen som ide när som helst. På det hela kan det dessutom bidra till att minska julhetsen och stressen. 

Är dessutom inget fan av julen, avskyr den helgen och har ofta valt att jobba istället. Orsakerna är många och jag hade lätt kunnat vara utan både julfirande, julmat och kaos. Men på något sätt vill jag att Widar ska få uppleva lite go julkänsla så nu blir det ändå att vi firar jul och jag jobbar inte längre på julen.

Förra året gick jag bananas när det gällde julklappar till liten, hade köpt allt möjligt under ett halvår plus att han fick från Matte, sina mostrar, morbröder och farbror, farmor, farfar osv. På det hela taget blev det galet mycket julklappar och han har haft saker och kläder som lätt räckt hela året. 

I år behöver han inte så mycket, han har liksom det mesta och när det gäller leksaker så är det ju snickargrejer och målargrejer samt brandbilar som gäller. Så i år ska jag nog satsa på ovanstående när jag ger bort julklappar. I år ligger dessutom fokuset på syskonbarnen och inte alla vuxna och det känns också ok. 

Till Widar blir det helt klart ett paket från varje kategori istället för att jag går qrazy! Firandet blir hemma i Göteborg vilket är väldigt ovanligt, men det är det som passar bäst när Matte jobbar i dagarna kring jul och jag måste göra hemuppgifter och meddela AF då jag inte får vara ledig i mitt af-projekt. Hoppas innerligt på jobb snart så jag slipper alla andra aktiviteter och regler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar