onsdag 4 december 2013

Nu får Matte passa sig

moi med spö och sporrar
 innan liten fick tag i grejerna
Efter förra veckans lektion på en av stallets absolut segaste hästar så har jag på ridlärarens uppmaning investerat i sporrar och spö och väl hemma kan vi konstatera att det nog är så att även Matte får passa sig. Dock inte för mig utan för liten som fick tag i spöet och började jaga och smiska Matte medan jag och Ronija höll på att garva ihjäl oss.
spö och sporrar

liten fick tag i spöet och for runt som en vilde

spöet i högsta hugg

be afraid, be very afraid
Nu ska bara allt testas under kommande dressyr och hopplektion innan höstens termin är över! Har i allafall bestämt mig för att fortsätta, det är kul och det är timmar då man har fokus på något helt annat. Dessutom så har lusten att träna och tävla väckts även om jag är långt ifrån den nivån än.

Drömmen om egen häst lever samtidigt som hösten tyvärr visat att jag är allergisk. Tack och lov har jag ingen astma och allergin kan hållas i schack med hjälp av mediciner något så när iallafall. Egentligen hade det ultimata nog varit att delat häst med någon, men ja det får vi se framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar