fredag 27 december 2013

Packning för Sverige och Thailand

kaos
Vi packar för fullt! En liten väska med grejer och kläder för vistelsen i Sala och två stora resväskor för Thailand. Ett smärre kaos. Förr när vi rest har vi ju backpackat osv och då reser man ju med minimal packning så man orkar bära.

Nu blir det tre veckor på olika hotell i Thailand och packning för två vuxna och ett barn. En vuxen med massor av mediciner och så en liten med olika behov samt massor av solkräm då både jag och Widar bränner oss lätt. Avskyr egentligen att resa med mycket packning och frågan är om jag inte kommer rensa lite medan vi är i Sala, men vi får se. 

Tokigt med en massa packning då man lär leva i sarong, badkläder, solhatt och solglasögon, men packar gör vi likväl. Galet mycket! Widar sover förutom ett litet hostanfall, hoppas innerligt att hans krupphosta håller sig borta, blir orolig för hur han annars ska klara resan? Vill ju inte att han får luftrörskatarr eller något sånt för det är ju ett smärre helvete.

Det här är inte en resa jag brinner för, men det ska bli gott att komma iväg. Sol, bad, god mat samt en period då min hudallergi blir bättre och istället för fnas och kliande blir huden mjuk och lite fuktig vilket jag mår bättre av. Alla salta bad bidrar ju också. Men mycket är den här resan den första stora resan med Widar! Att få dela världen med honom, upptäcka saker på nytt med honom det ska bli spännande. 

Dock hoppas jag på en lugn flygning till skillnad från Widar som vill att planet ska hoppa som det gjorde när han flög till farmor och de råkade ut för luftgropar...Jag vill inte ha luftgropar eftersom min kropp blir åksjuk av ingenting och att behöva kräkas på flyget är vidrigt. Har dock laddat med åksjukepiller! 

Nåja, snart sovdags! Imorgon åker vi på morgonen för att hinna med fika hos min farmor i Örebro, ett stopp vid min fars och farfars grav, släktmiddag i Köping (Mattes släkt) och sedan vidare till Sala där vi är fram till nyår då vi flyger. 

khao lak beach
Om ni funderar på att göra inbrott kan ni skippa det då lägenheten inte kommer stå tom, bara en liten info alltså! Dessutom vore det fett bortkastat såvida ni inte är sugna på en massa pocketböcker och ett begagnat kylskåp och en begagnad tv vilket nog är det dyraste vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar