onsdag 18 december 2013

tungt

feel
Idag är det en oerhört grå och tung dag. Är väl en urladdning efter intervjun och förhoppningarna igår. Har idag fått nej på två jobb jag sökt tidigare den här månaden och det känns så jäkla jobbigt. Det ena jobbet ringde jag upp för jag hade liksom alla delarna de tagit upp i sin annons och jag har lite koll på mottagningen. Fick veta att jag har alla meriter och hade kommit i fråga om det inte varit så att de anställt internt...IGEN... 

Blir så less, får bra feedback och ändå räcker det inte. Igen, igen och igen... Då är det lätt att allt börjar mala igen och man bara sjunker ner i all skit, meningslöshet och hopplöshet. Jag avskyr att känna mig värdelös, inte kunna bidra med något. Men det är sånt man får dra i terapin. Har tänkt på det, är ju egentligen en himla förmån att kunna gå i terapi och inte betala mer än högkostnadskortet, hade jag gått privat hade jag inte haft råd med särskilt många samtal och på det stora hela så hjälper det. Bara drygt när man ibland tappar fotfästet igen. Det är drygt att man egentligen har det bra och ändå inte kan må helt ok. Inte blir det roligare den här tiden på året, avskyr julen och all happy skit. Innan vi fick Widar så jobbade jag mer än gärna över jul och nyår så att dagarna skulle gå. Några av de värsta helgerna jag upplevt har varit jul och nyår. 

Men nu finns Widar och för honom försöker vi mysa till det. I år åker vi inte runt kring jul eftersom Matte jobbar i mellandagarna. Istället blir det med rundåkning helgen innan nyår och på nyårsafton lämnar vi Sverige några veckor. Flyger till Thailand med vänner och deras barn. Så ni ser, mitt liv är verkligen inget att klaga över och likväl så är tomheten och svärtan överväldigande.
xo
sant 

1 kommentar:

  1. Önskar dig verkligen att jobbiten ska lossna, det är SÅÅÅ din tur nu! Kram /M

    SvaraRadera