söndag 16 februari 2014

Eget domännamn....=) och andra tankar

Det händer grejer här, eller i allafall är det på gång. Har en lång tid haft tankar på att ha något eget i någon form och sälja smycken, barnkläder, återbruksgrejer och hålla på med foto och fotouppdrag. Men sånt kan man inte syssla med medan man är arbetslös och som ni hör så är det ju inget man kommer tjäna massor på precis. Det är mer så att om någon uppskattar det man skapat så kanske de köper något. Man är ju inte ensam heller om att sälja sådant och jag är mest inne på att greja när jag vill, känner och orkar det vilket gått väldigt mycket fram och tillbaka med måendet.

I allafall så hjälpte Matte mig att skaffa domännamn igår. Något jag för all del kan fixa själv, men då hade det nog inte blivit av än på ett tag. Vi ska väl se om vi kan skapa en hemsida där saker finns för försäljning och där jag förhoppningsvis kan ta emot fotouppdrag, men detta ligger långt fram. Än så länge är allt så nytt så det enda som finns är hemsidan www.vildungen.se och med tiden kanske bloggen flyttar dit. Sedan lär det nog komma en facebooksida och e-shop eller nåt.Eller så blir det ingenting, det vet man aldrig.

Får jag drömma så skulle jag väl kunna försörja mig på foto och andra hobbyideer, eller åtminstone kunna jobba deltid och försörja mig ändå! Vill sy, måla, fota, dreja och skriva. Har lite bokideer från olika delar av livet och kanske skulle man kunna skapa nåt. Om inte annat så skulle man ju få ett nyare refuseringsbrev än det jag fick när jag gick på högstadiet. Världens fånigaste tonårsbok, men jag skickade iallafall in den då! Vi får se vad det blir framöver. Allt eller inget...
tankvärt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar