lördag 15 februari 2014

finaste orden på alla hjärtans dag

Finaste orden från vår älskade unge
Igår var det alla hjärtans dag, en dag som på många sätt verkar ha tagits över av diverse kommers och köphets. Tycker alla dagar egentligen ska vara alla hjärtans dag och att få en omtänksam gest en vanlig grå vårvinter dag kan lätt varma ens hjärta mer än att göra det på en bestämd dag.

Men det är ändå lite mysigt så länge man inte förlorar sig i köphetsen. Dessutom ler jag lite inombords när jag tänker på att Matte friade på alla hjärtans dag för fem år sedan! Själva ringbytet skedde senare i mars när vi var i Thailand samma år.

I år har vi varit tillsammans i 15 år, helt galet länge. Det har hänt en massa saker för oss och det finaste vi har är finaste vildungen Widar. Det känns som om han alltid funnits hos oss och jag skulle inte kunna leva utan honom. Att vi kunnat klara allt vi gått igenom och ändå finnas för varandra är något av det finaste jag vet och då har jag och mitt mående inte varit det lättaste att leva med. Allt det där flög genom huvudet när jag och Widar fixade lite blommor trots att vi inte var krya nog för att hållas med det.

Sedan kom Matte hem efter att ha varit i Örebro ett par dagar och med sig hade han ett fång rosor och en stor kram! Men det finaste igår var att se vad Widar sagt på dagis när de pratat om alla hjärtans dag och vem eller vad man tycker om! Blev alldeles varm inombords, älskade lilla unge min!

Många rosor i vårt hem idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar