söndag 16 februari 2014

Kvällshosta

miss marple
Sitter och försöker se på Miss marples murder mysteries medan jag hör Widar hosta sig fördärvad. Får gå in var tioende minut och trösta liten, rätta till kuddar, ge medicin och vatten och börjar ana att jag måste börja min anställning med att VAB:a imorgon.


I och med att jag ska börja på ett nytt jobb har vi planerat att Matte ska ta de flesta VAB:dagarna som kan dyka upp, men imorgon kan han inte. Han flyger till Tyskland vid fem på morgonen tillsammans med sitt jobb och kommer hem sent på onsdag. Fast jag vet att man inte kan rå över det och alla VAB:ar i februari, ja nästan alla så slår ångesten till som 17. Total råångest.

Att behöva ringa och säga att man inte kan komma det första man gör känns så där, å andra sidan fortsätter Widar att hosta och vakna natten igenom så kan jag inte gå med honom till dagis, det är ju inte bra för någon....Jag är inte heller kry, men jag hade kunnat jobba. Nåja, vi kanske är mirakulöst friska i morgon bitti...eller inte...Tredje sjukan sedan vi kom hem för 3v sedan, helt galet!

Tycker så förbenat synd om liten, vi kan ju inte göra så mycket mer än att trösta, man kan ju inte trolla bort den förbannade hostan. Han blir så ledsen av att hosta hela tiden och jag förstår honom, vet ju hur det är. Men jag som vuxen kan ju förstå det, han är liksom så i det och då är det svårt att förstå att det kommer gå över. Tänk om man bara kunde utrota alla sorts sjukdomar!

Nåja, det är vad det är, skulle tro att det blir vårdcentralen imorgon så vi får fylla på med mediciner och så får man ringa och VAB:a samt göra min första riktiga VAB:rapport till försäkringskassan. Alltid lär man sig något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar