söndag 9 februari 2014

Lite fix och lite kvällsgnäll

Widar och Matte snickrade medan jag klippte tyg
Ni ser högen med urklippta bitar i bakgrunden =)
Det blev en lugn söndag, vad annat kan det bli med större delen av familjen mer eller mindre sjuka och trötta? Antar att VABurari är här för att stanna ett tag till. Men vi hoppas att liten snart är på fötterna och att han inte fått tillbaka den hemska hosta han hade innan vi flög till Thailand! Men det skallrar illa i hans bröst och jag känner hur det rör sig i mina luftrör också. Vill minst av allt vab:a eller vara sjuk nu när jag testjobbar. Räcker med att de redan har en intern medarbetare som är intresserad av tjänsten. Vi får se hur det blir.

Widar och Matte har trots förkylning och trötthet gjort något av det bästa Widar vet nämligen snickrat! De har fixat till en sy och fixarhörna till mig medan jag klippt upp tyg i diverse modeller och storlekar. Kommer bli bra, sy, göra smycken, måla och fixa och förhoppningsvis få till saker och ting.  Förutom det har vi tvättat, slöat i soffan, kollat på barnprogram och Matte avslutade kvällen med att göra lite hemmagjord glass! 

Så imorgon blir det glassefterrätt vilket kommer passa väl då både jag och Widar har halsont...Håller dessutom på att få en fet munblåsa mitt på läppen...Avskyr munblåsor, verkligen hatar det, men de kommer ändå av och till. Använder vectavir och det tar tack och lov udden av det värsta. Har haft munblåsor sedan barnsben och det är förj-t...Tack och lov verkar Matte och Widar klara sig ifrån det! 

Hade tänkt att läsa och kolla in en del fototips, men jag har varken ork eller lust. Det mesta känns så erbarmligt tråkigt och meningslöst. Antar att jag behöver lite sömn!
sy och fixarhörna till mig på G, i morgon kommer
symaskinerna fram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar