torsdag 13 februari 2014

lite panik typ

Har milt sagt lite panik ikväll. Bra panik antar jag. Livrädd panik...Blev erbjuden vikariatet jag provjobbat för idag och det känns som något jag både skulle klara och skulle gilla! Visserligen ingen superlön och det är inte ett case managementjobb vilket jag helst skulle vilja ha, men det är rätt målgrupp och den här veckan som gått har känts bra. Både med klienter, kollegor och chef. Så jag kände nog i eftermiddags att ja, det här jobbet kan bli bra för mig!
panic
Vad händer då?
Jo, efter alla jobb jag sökt, intervjuer, tragglande och nej tack besked så blir jag kallad till intervju på ett jobb jag länge varit nyfiken på och sedan får jag dessutom erbjudande på ett jobb som var på G för ett bra tag sedan...Allt idag, just idag när jag mer eller mindre bestämt mig för att tacka ja till det första jobbet....
Velar fram och tillbaka...

  • Jobbet som erbjuder intervju lockar, men de har kallat flera sökande så där finns inga garantier, men skulle man få det är det en tills vidare anställning på 75%....
  • Jobbet som är ett vikariat känns som en bra början när jag varit ledig länge och det kommer antagligen förlängas och om inte så finns det flera andra enheter att jobba på så även om vikariatet bara är fem månader så lär jag hitta en fortsättning och det är mitt om jag vill ha det.
  • Det tredje jobbet är ett tolv månaders vikariat i en av kranskommunerna så då tillkommer pendlingstiden ovanpå heltidsjobbet, men jobbet är också något nytt för mig och kan antagligen erbjuda lite bättre lön. Men det är inte riktigt det jag helst vill jobba med....
Velar fram och tillbaka, fram och tillbaka...Vill helt klart jobba och slippa AF och de stundtals märkliga aktiviteter jag besökt under förra året och att jobba, ha kollegor, lön och en normalitet lockar onekligen. Jag känner mig hemma i arbetet och människorna jag möter och jag har saknat det. Jag saknade klientarbetet redan i mitt förra jobb och även om det inte kommer vara enkelt så tycker jag om det. Men alla tre jobben innebär klientarbete på olika sätt...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa panik....

ska dessutom ge besked till vikariatjobbet imorgon och det påverkar så klart beskeden till de andra jobben....måste sova lite på det, men hur 17 somnar man med allt tankesnurr? Sedan finns ju en gnagande oro att tänk om jag inte håller? Fast jag har ju inte haft någon sjukskrivning på ett år och jag känner mig både jobbredo och jobbhungrig, det borde väl funka eller hur?! Det känns ju bra när jag jobbar och det måste ju vara en bra känsla eller hur och en bra vägvisare?! 

Jobba nu och söka en fotoutbildning på kvällstid till hösten?! hm...vi får se! Rasslar i hjärnan, starta eget med diverse saker, göra klart min masterutbildning, jobba och ha det gott med familjen, skaffa hus och kanske en vacker dag åka på min jorden runt resa?! Ja, kanske dags att ha lite drömmar igen istället för alla mardrömmar och kanske är 2014 början på en bättre tid i livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar