måndag 10 februari 2014

Måndag och sjukstuga

Måndag, förmiddag efter en jobbig natt med förkylning och hosta. Widar fick vara hemma idag och Matte vab:ade medan jag var hos psykologen och sedan åkte Matte till jobbet. Blir lite pusslande och turligt nog hade jag inte jobb idag. Mår rätt pissigt på alla sätt och vis, men det går väl över Kan knappt prata heller pga världens största dubbelblåsa på överläppen...suck.


Widar och hans gossisar ligger bredvid mig i soffan och kollar på Halvan medan jag sitter här och slösurfar. Liten vill vara nära, så blir det alltid när han är sjuk, hoppas dock på att han ska krya på sig, eller ja att vi båda kryar på oss. Det är för tråkigt att vara sjuka ju och vi är inga OS-fans heller så att kolla på tv:n är ju meningslöst.

Men det var iallafall kul att ställa sig på vågen i morse, 7 hg neråt och då har jag inte motionerat som planerat. Min skoskavsblåsa som är en femkrona stor har äntligen börjat läka och piggnar jag till från förkylningstjafset så blir det både ridning, gym och powerwalks och då lär det ju bli fart på det!

Har sagt till mig själv att det får ta tid, vet ju att kroppen inte kommer svara till 100 % pga mediciner och en sänkt ämnesomsättning. Men allt som pekar neråt är bra!

Har dessutom klarat av att hålla mig till 5:2 formen och det gick faktiskt helt ok även om det kräver en del planering. Tror jag fortsätter med det februari ut som planerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar