lördag 1 februari 2014

Mello...nix

Antar att större delen av Sverige sitter framför Mello ikväll, det har ju varit ett himla tjatande om det överallt sedan vi kom hem. För egen del är det mer att åh nej, inte nu igen, var det inte alldeles nyss melodifestival?! Kan vi inte få slippa dessa låtar som snabbt blir uttjatade och som bara tråkar ut en? Ett antal lördagar är det sämre än vanligt på tv:n, de andra kanalerna utmanar ju inte precis med något annat kul att se. Inte för att det egentligen är så himla mycket bra på tv:n. Det är konstigt att man idag har fler kanaler än någonsin och ändå är det sällan något som verkligen är sevärt?! Serier avverkar man ju oftast genom att kolla på hela säsonger eller i boxar och då är man ju sällan beroende av tv:n.


Det enda bra idag är att när meloditjafset är över så börjar brittiska Sherlock, en serie jag helt klart gillar. Så nu räknar jag ner för snart börjar det. Kvällen har fördrivits med bloggande, Top gear, bus med liten och lite hemgjorda hamburgare utan hamburgedressing då den var slut. Widar är lite piggare och har hjälpt Matte att snickra upp lite hyllor i Widars rum.

En helt ok dag och kväll om man bortser från att mitt skoskav på högerfoten inte gett med sig utan blivit till en jätteblåsa trots att jag använt Compeeds skavsårsplåster. Höll på att få bryt när jag var ute en sväng till Stoff och stil idag och fyndade lite tyg, råkade nämligen slå i foten, rakt på blåsan...

Inte blev det bättre när Widar skulle flytta sin pall i badrummet och drog den rakt in i min fot...jisses that hurt! Googlade nyss skavsårsbilder, gör inte det gott folk, det var riktigt vidrigt äckligt...

Har sökt lite jobb också, gårdagens möte med AF var så deprimerande att jag knappt vet om jag orkar skriva om det, får se. Hoppas mest på att de ringer i veckan och erbjuder mig jobbet jag var på intervju för i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar