söndag 2 februari 2014

Sax och klippning, ett i-landsproblem

Fattar ni hur jobbigt det är att klippa ut alla dessa mönsterdelar med Widars lilla trubbiga barnsax?! Helt klart dagens i-landsproblem, men ändå gruvligt irriterande!

Fick lite syinspiration i kväll och bestämde mig för att rita av lite mönster ur en gammal Ottobre och rita upp några av de egna mönster jag gjort. Blev fyra olika modeller i sju storlekar från 50-86 cl samt ett antal i storlek 104 till Widar.

Fast när det gäller tröjor till Widar får jag kanske gå upp en storlek, killen har växt medan vi var i Thailand.

I allafall, att rita mönster går ju hyggligt fort, men sedan strulade det till sig. Alla delar måste ju klippas ut och det brukar jag göra med en stor sax som vi använder till lite allt möjligt, framför allt pappersklippning. Men den saxen hade i dag på något oförklarligt sätt försvunnit...

Jag har en egen stor sax, men den använder jag bara till tyg och det fanns inte på kartan att jag skulle använda den till papper och då få världens slöaste tygsax...Så jag fick vackert låna Widars sax, något han gick med på efter att han fått låna min penna och sedan satt jag där och klippte sakta, sakta del efter del...jisses, tog ju en halv evighet. Men nu är allt utklippt och imorgon ska det bara väljas lite tyg, klippas till med min fina vassa tygsax och sedan är det bara till att sy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar