måndag 17 februari 2014

Sjukstuga

Ja, sjukstuga råder och det är verkligen värdelöst. Blev inte mycket sömn för mig och Widar i natt, vi är ungefär lika dunderförkylda. Asjobbigt att ringa och avboka jobb, dagis och psykologsamtal och hänga hemma utslagna i soffan. Känns inget vidare.

Jag har fått fler munblåsor så läpparna ser helt groteska ut och Widars hosta skallrar. Fast han är ändå hyggligt pigg även om vi båda är seriöst febriga. Jag hatar att vara sjuk och att dessutom behöva vara det i början av ett jobb känns ännu sämre. Inte kan vi se fram emot att Matte kommer hem och tar hand om oss heller då han är i Tyskland på möten, jobb, äter god mat, är på diverse middagar och kvällsaktiviteter och bor på hotell med hotellfrukost...

Jag hade också velat bo på hotell och äta god mat och sova ut i en skön säng. Fast det hade inte varit kul att åka dit sjuk. Tycker det är konstigt att Matte för det mesta slipper bli lika sjuk som jag och Widar, det är minst sagt orättvist! Nåja, vår dag fortgår i det här tillståndet...
boring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar