fredag 21 februari 2014

sömnproblem suck

Borde sova, men är vaken med ångest istället. Kommer bli en lång natt för oss alla på olika sätt. Widar är inne på sin tredje hostattack och Matte tröstar.

Jag ska försöka sova för att orka jobba imorgon, men det lär gå så där eftersom jag i eftermiddags på apoteket upptäckte att läkaren missat att förnya sömntabletterna...Kul, verkligen kul...De andra recepten var glatt förnyade, men inte detta...och har jag några kvar i skåpet...?Nix eftersom jag var så säker på att jag kunde hämta ut nya...


Så klantigt, borde så klart hämtade ut dem för en vecka sedan, då hade jag hunnit se att de missat förnya dem och meddela det och få ett nytt recept. För det är ju så att man inte bara kan ringa sin läkare, istället ringer man ett kontaktnr och så ska de ringa tillbaka vilket sker inom 1-2 dagar. Då kan man meddela sitt ärende och sedan har läkaren 2 arbetsdagar på sig att fixa det och eftersom det är fredag imorgon kan jag se fram emot att vara vaken de närmsta dygnen. Är jag vaken tillräckligt länge så kommer jag ju somna, kruxet är att jag då sover 1-2 tim och sedan vaknar av att huvudet går på högvarv och sedan är jag vaken resten av natten medan tankarna maler.

Så galet meningslöst, men det är ju ingen nyhet, sömnproblem har jag ju haft mer eller mindre kraftiga sedan jag var nio. Men det är liksom inte det upplägget jag vill ha nu när jag försöker vara alert på jobbet. Att vara vaken mer eller mindre dygnet runt och gäspa sig igenom all vakentid känns ju sådär och allt bara för att jag inte har koll, eller ja egentligen ligger väl en del på läkaren också som inte förnyat receptet trots att hon skulle fixa alla på en gång så jag skulle slippa få några missar.

Nu kan jag ju istället se fram emot att vara vaken och diverse utsättningssymtom eftersom kroppen tror att jag bara slutat ta min medicin. Har ju haft den ett tag och det har ju milt sagt varit en del mixtrande för att hitta en dos som ger mig 5-6 tim nästan oavbruten sömn per natt vilket är en galet stor förbättring för min del. Visserligen har jag fått en del biverkningar bla galna mardrömmar och muntorrhet, men jag har faktiskt upplevt vissa morgonstunder som hyggligt utsövd. Suck, smart, verkligen smart....NOT

Nåja, får ringa imorgon och sedan försöka ha fokus på helg, trevliga saker och vila. Som tur är finns ju Matte och det hjälper och resten löser sig väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar