söndag 2 februari 2014

Söndagsmorgon

Egentligen borde jag vara utvilad och pigg då Matte tog natten med Widar. Widar har sedan vi kom hem sovit hur oroligt som helst och det blir inte bättre av att han är sjuk.

Tror att en anledning är att vi under semestern delat säng alla tre eller legat i samma rum alla tre och att han nu vaknar och blir orolig när vi inte finns bredvid honom. Lite synd då han innan vi åkte blivit hygglig på att sova större delen av natten själv och vi äntligen upplevde efter 3 års ständiga uppvak, att vi kunde få sova själva fram till morgonen. Nu är vi tillbaka till att han vaknar flera gånger per natt och det är inte kul alls.

I allafall så delar vi upp ansvaret för nätterna för man måste få veta att man får sova om man ska kunna fungera. Men det hjälper inte riktigt mig för på sistone så jagas jag av mardrömmar som gör att jag vaknar minst en gång i timmen och det trots att jag tar diverse mediciner på kvällen som ska ge mig sömn.

Men att ha mardrömmar och befinna sig i ett gränsland av vakenhet och sömntablettsdvala är ingen trevlig upplevelse. Så istället för att vakna utvilad så kommer jag upp tidigt på morgonen och ser ut som sju svåra år, vackert ackompanjerad av en sprängande huvudvärk.

I dag blir det dock en lugn dag, jag håller på att bli seriöst förkyld och Widar är ju inte heller kry. Ronija kommer förbi och hälsar på en stund idag och Matte ska fika med en kompis. Inga stora utsvävningar alltså. Jag ska rita upp lite mönster och klippa lite tyg och ikväll väntar tvätten. Ska ladda upp lite bilder till vår fotovägg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar