torsdag 6 februari 2014

trötthetschock och jobb

Vilken trötthetschock jag och Widar har råkat ut för. I går började jag provjobba och samtidigt så förlängdes ju Widars dagistider. I går gick han två tim längre och idag började jag jobba halv åtta och kom hem kvart i fem så Matte fick lämna och hämta. Lämna liten vid åtta och hämta halv fem, så länge har Widar aldrig varit på dagis, men det är så det kommer se ut framöver.

trött
Så när jag kom hem så var det en astrött liten som ville vara nära och kolla på barnprogram och jag var lika trött och lika nöjd med barnprogram medan Matte fixade lite middag. Sedan lyckades jag duscha Widar utan att han fick psykbryt, på sistone får han bryt innan han ska duscha och sedan får han bryt över att han inte får duscha megalänge. Men ikväll gick det bra, kanske var vi för trötta. Han hann nog dessutom bli lite övertrött för det tog en lång stund innan han somnade för mig. Jag däremot, kunde somnat på stört.

Det är en smärre chock att behöva gå upp sex på morgonen för att hinna med allt och vara i tid till jobbet och sedan hålla fokus på jobb, människor, uppgifter, telefonnummer, namn och dessutom försöka föra vettiga samtal, köra klienter, ringa soc mm. Men det är roligt också, det är tom roligt att sitta på möten! Men det var lite tufft att höra att det inte är självklart att jag får vikariatet, de har precis som på alla andra jobb jag sökt interna sökande. Men om inte annat så kan jag förhoppningsvis få timvika och det är ju något iallafall. Sedan så är det ju de som kontaktat mig, utifrån ett annat jobb jag sökte i höstas och det borde ju vara ett plus eller?!

Märker att jag saknat jobbet, saknat klienterna, saknat missbruket och allt det för med sig. Låter ju helgalet, men det jag menar är att jag saknat människorna, både klienterna och medarbetarna, att kunna hjälpa till på olika sätt och lära mig mer om människor, missbruk, behandling, motivation och förhoppningsvis kunna stötta till någon form av förändring. Sedan är jag oerhört trött, men det är ju alla på ett nytt jobb. I nästa vecka så vet jag hur det går och om inte annat så har jag ju fler ansökningar ute.
lyckad dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar