måndag 3 februari 2014

Var glad att du inte gått upp 10-15 kg....

Jag ska tydligen vara glad över att jag inte gått upp 10-15 kg eller mer av mina mediciner, det är tydligen en vanlig biverkan fick jag veta när jag gnällde för läkaren att jag inte går ner i vikt hur 17 jag än försöker. Enligt henne skulle jag vara nöjd över att vikten ligger kvar där den är, men det gör ju knappast att jag känner mig nöjd och bekväm. Inte heller var det mycket att göra åt mina kraftiga drömmar, läs mardrömmar eller muntorrheten och yrseln. 

Yrseln är alla osäkra på då det kan bero på blodtrycket, blodtryckssänkande mediciner eller vara en biverkan av de andra medicinerna. Blir så trött på det. Inte heller är blodtrycket helt bra, men det har iallafall inte blivit värre. Nåja, nu ska det bli lite mer ordning på mat och rimlig träning. Känner ju när jag rider att jag verkligen behöver stärka coremusklaturen och konditionen och sedan vill jag ner i vikt, vi får se hur det går. Men att nöja mig och vara glad över att jag inte gått upp i vikt funkar ju inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar