torsdag 13 mars 2014

Ace Wilder - Busy Doin' Nothin' (Official video)

)
Jag dissade ju hela Mellojoxet som pågick under ett antal veckor, men när jag jobbade i lördags så ville min nya kollega lyssna på finalen. Det var ju lugnt med mig även om jag inte är nåt fan av den musiken och mest känner att det är ju ett förbenat tjat och spelande om låtar som man till slut kräks på.

Lite förvånad blev jag när låten som min kollega berättat om och som hon gillade stenhårt och trodde skulle vinna visade sig vara en låt som jag gillade! Nu har den fastnat på skallen så snart kommer jag väl ha tröttnat, men än så länge är den bra. Nynnar på den minst lika ofta som kollegan och jag håller med henne om att den borde ha vunnit istället för Sannas ballad som är en av alla dessa ack så trista låtar som Sveriges mello producerar.

Hörde förresten att Mellos tittarsiffror var rätt usla och att man därför funderar på att utöka deltävlingarna...alltså är de galna, tror de att folk vill se mer? Jag gillade det gamla stuket med en svensk uttagning och sedan den stora eurovisionsfinalen. Men nu är det ju inte upp till mig och många verkar ju fortfarande gilla schlagerjoxet och som tur är kan man ju alltid byta kanal. Men ibland kan även jag gilla en schlager *s* tryck på play och lyssna in en tjej som fångat lite av tidsandan i en värld som annars konstant tjatar om arbetslinjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar