fredag 28 mars 2014

fasadbyggarna driver mig hemifrån

Mår rätt pissigt idag med, men lyckades faktiskt sova två tim på förmiddagen med hjälp av nässpray, alvedon och lite annat. Men sedan vaknade jag av att det lät som hela huset höll på att rivas och mycket riktigt, tittar ut på två jeppar som sliter ner plankorna från fasaden. Det är ju något som de anställts för att göra, vår fasad är tydligen rutten och måste bytas ut, men seriöst, det går inte att ligga och vara hemma och vara sjuk samtidigt.
rätt likt mig idag tyvärr

Note to self: ha inte migrän under de sex kommande veckorna! Eller låt oss säga de närmsta två månaderna för sånt här blir ju aldrig klart i tid. Skulle behöva vara pigg och studsa ut ur lägenheten och ut i den soliga vårdagen som visar sitt ansikte där ute. Men det finns inte någon större kraft och energi till det. Snyter och hostar mig trött istället och önskar att byggarna snart ska ta helg innan mitt huvud spricker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar