söndag 30 mars 2014

Födelsedagsmorgon

 Idag har Matte fyllt 39 år och i morse var jag och Widar uppe tidigt och fixade. Vi slog in presenter i julpapper och massor av tejp. Vinterpapper då jag mått för kasst de sista dagarna och missat köpa lite nyare inslagningspapper...För Widar spelade det ingen roll så länge han fick klippa och tejpa samt få väcka Matte....
 Vi bakade scones och min fina fantasi om nybakt och mysig födelsedagsmorgon höll på att sluta i krossad mjölburk och scones utan smör i...Men vi fick ihop det och jag höll ordning på mig även om jag höll på att få bryt på liten som var överallt och ingenstans...detsamma gällde mjölet....
 Liten lite frustrerad över att han inte får tända ljusen på semlan till Matte. Jag orkade inte baka en lakritstårta vilket annars var Widars förslag på vad vi skulle göra till Matte...Tyckte en ljus och flaggpimpad semla var en bra ersättning. Matte älskar ju semlor och snart är de slut i handeln.
nästan klart

tänt var det här
 
Matte kämpade med att blåsa ut ljusen, han är ju trots allt äldre
än vad jag och Widar är...

så Widar rykte in och då slocknade ljusen till slut
 
 Sedan var det dags för presentöppning och tanken var ju att Matte skulle öppna sina presenter...Men Widar ansåg att pappa behövde hjälp och att han (widar) behövde öva inför sin egen födelsedag så han ryckte in igen...
 och igen och igen...Mattes mamma Lena var också med och firade och det blev en schysst födelsedagsmorgon! Tom scones blev ok...Helt galet att jag och Matte fyller 40 nästa år. Gillar inte 40, det låter ju asgammalt.... Nä, bäst att ta vara på vårt sista år bland de i 30-årsåldern!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar