fredag 14 mars 2014

Godmorgon fredag

Lite lugnare fredagsmorgon idag då jag inte behövde dra iväg strax innan sju. Egentligen skulle jag varit ledig idag, men hela arbetsgruppen ska på en föreläsning och workshop i problemskapande beteende vilket verkar jätteintressant.

Det handlar om hur vi som jobbar hanterar och förhåller oss till problemskapande beteende och lyfter upp vårt beteende och bemötande istället för att lägga problemet på barnet, klienten, individen. Har skummat boken lite och det finns mycket tankvärt i den så jag tror dagen kommer bli väldigt intressant. Ska snart ta spårvagnen så jag inte blir sen.

Resten av fredagen kommer gå i ett lugnt tempo och ute skiner solen så det blir en bra början på helgen. Så mycket helg blir det i och för sig inte för min del då jag ska jobba mellan 14-01 imorgon, men sedan har jag en helledig söndag och det blir skönt!

Hoppas ni får det gott därute! Själv försöker jag skaka av mig den våta klibbiga mörka deppiga smet som ligger i mig och fokusera på allt kul vi kommer lära oss idag och kvällsmys med Matte och Widar!
japp

1 kommentar:

  1. Bloggtips; Bentos betraktelser. En hund som bloggar.

    SvaraRadera