lördag 1 mars 2014

lite vårfint, lite bokrea och diverse funderingar

I går hade jag ledigt eftersom jag jobbat kvällen och halva natten, gick av ett på natten. Var riktigt kul och intressant, men en hel del att göra. På stan sprang vi även på stans ungdomsfältare som hade fullt upp då upptakten till ett rejält ungdomsgängsbråk var på gång. Vi som fältade vuxna hemlösa hade en något lugnare kväll och enligt mina kollegor var det en ovanligt lugn kväll.

Men det är en go känsla och det känns som ett jobb som jag kommer fixa. Sedan ska jag ju vara på ett boende och där funderar jag lite över hur jag ska få igång lite jobb. Har ju bara varit där tre dagar, men tanken är ju att jag ska kunna följa upp och länka individer vidare så att de får ett boende på sikt. De flesta är dock rätt brända när det gäller myndigheter så det är en avvägning hur på man kan vara.

Men det känns bra att jobba, det är tydligt att det är något som jag behöver få göra. Sedan är det ju ett halvt kaos i mig med allt som händer och oron för hur min plastfarsa ska klara sig och för hur mina syskon ska orka. Men det ska jag väl plåga psykologen med, men sedan jag fick en ny psykolog i höstas så känns samtalen mer och mer meningslösa. Vet inte om det beror på att jag inte tycker att hen fattar, på om vi inte riktigt kommit igång ordentligt eller att jag håller på att tröttna.

Tyckte att det gav mer med den förra även om vissa samtal var kassa då med. Det är svårt att veta, men hen jag går hos nu är så där som jag tycker psykologer brukar vara, eller brukar och brukar, har ju aldrig tidigare gått i terapi, men ni vet så där hummande som man föreställer sig en psykolog. Men jag har ju en del att ösa ur och det känns dumt att avsluta när jag är i ett läge fullt av omställning. Dessutom måste jag få koll på en del av det inre kaoset.

Nåja, igår hann jag iallafall med en sväng på stan efter att jag varit på blodtryckskontroll och fått bassning för att trycket var på tok för högt suck. Iallafall, på stan fick jag köpt ett par toppar jag kan jobba i, några nya gardiner och vårduk till vardagsrummet och ett par fina böcker på bokrean.

Bokrean var verkligen så mycket bättre förr, nu är det inte mycket kul som finns och den där spända förväntan man brukade ha inför rean är borta. Men betongboken var ett fynd och värsta peppen inför saker jag vill testa att gjuta i sommar. Som sagt vi behöver verkligen ett hus med trädgård och uthus för diverse hobbyprojekt. Har en massa idéer och helst vill man ju göra allt NU, men det är ju inte riktigt lämpligt i en liten lägenhet...

Förresten, idag är det ju första mars, en vårmånad så trots det galet gråa vädret så är ju våren på gång! Dessutom börjar blogg100 idag och detta blev mitt första inlägg! Får se vad som kommer dyka upp framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar