söndag 30 mars 2014

Medicinsk yoga

Har några gånger hamnat på sidor med info om medicinsk yoga och dessutom blivit tipsad om det av en vän och jag är rätt nyfiken på det.

Gillar yoga och har gått på olika pass under det senaste året. medicinsk yoga låter som något jag borde fått på recept under sjukskrivningen, men det är ju aldrig försent att testa något nytt. Har ju en hel del att jobba med innan man kan säga att man mår bra så kanske att jag ska testa.

De har en nybörjarkurs i slutet på april och det skulle kunna vara något. Har ni testat? Några tips och erfarenheter? Här kan ni läsa lite mer om det och sedan finns det en massa om man googlar. Har ju gruvligt svårt att slappna av, vara i nuet och hitta något lugn för all oro, ångest och spänningar som är i kroppen. Har under tiden som jag mått dåligt fått ont i axlar och rygg och ryggont har jag aldrig haft förut. Mycket är spänningar, kan liksom inte slappna av ordentligt. Får total panik när jag försöker slappna av ordentligt tex i slutet av gympass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar