tisdag 4 mars 2014

Milestone baby cards


Surfade runt lite ikväll medan jag kollade på Exorcisten och inne på Miashopping.com hittade jag ett jättefint tips. Nämligen Milestone baby cards.

En ask med 30 kort som innehåller barnets första års alla milstolpar. Man skriver i datumet som barnet gjort det eller det på kortet och sedan fotograferar man barnet tillsammans med kortet. En helgullig ide och något som funkar som present till nyblivna föräldrar. På deras hemsida fanns även en ask att ha under graviditeten, vet ej om den finns i Sverige.
milestonecards2
bild lånad av miashopping

Men milstolparna hittar du på NK´s barn och lekavdelning. Nu är Widar för gammal, annars hade jag nog lätt spenderar 198 kr på den här grejen. Men så är jag en sucker för minnesgrejer, beror nog till stor del på att det inte finns några minnessaker kvar från när jag var liten. Widar kommer antagligen få bryt på mig över allt jag sparar...

Får se när jag orkar göra ett lapptäcke av de gamla babykläderna. Mycket har sålts på barnloppisen, men det finns en del fina babykläder kvar som jag ska göra om till lappar när jag orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar